Prolog :

Před tisíci lety šaman z kmene Bamdilonců vytvořil předmět, který měl vyhladit je, ale zachránit celý svět. Slaměná panenka vyvolala lávové monstrum, které postupně zabilo celý kmen Bamdilonců a zabránilo výbuchu sopky. 

Další den, další výkopové práce za pár kostmi, u kterých se stejně ukáže, že jsou z krávy. Jdu tím známým deštným pralesem a najednou o něco zakopnu. Je to deník. Má potrhaný obal a většina stran jsou rozmáčené nebo vytrhané. Dám si jej do batohu a pokračuji do práce. Po práci si zajdu s kamarádem Johnem na pivo a později si sednu a vytáhnu deník. Je to napsané jinou řečí a jelikož ji neumím, sednu si k počítači a jdu se rovnou kouknout na GOOGLE. Najdu si překladač a postupně do každého jazyka píšu : ,,ကောက်ရိုး´´ *.

V jazyku Bamdilština mi překladač napíše že to znamená : ,,slaměná´´. Napíšu další slovo : ,,အရုပ်´´. Tohle slovo znamená : ,,panenka´´. Jak listuji dále a překládám si čitelná slova, zaujme mě jedno které znamená : ,,konec´´. Překládal bych si dál jenže v tom si všimnu že jsou 4 ráno a proto jdu spát, v 7 mi začíná práce a potřebuji alespoň trošku energie. Prokopávám se nějakými zaschlými lávovými kameny a vtom se uprostřed jednoho objevý něco žlutého. Vykopu to a co moje oči nevidí, je to slaměná panenka. Kde se tu vzala tahle hračka ?! Prokopávám se hlouběji a najednou na něco narazím.

Je to stále žhavá láva a proto se leknu. Jenže místo toho aby se rozlila tak pulzuje pořád jenom na jednom místě. Zavolám ostatní a začneme kopat okolo. Po asi hodině vykopeme lávovou hlavu nebo co to je, v tom si uvědomím že jestli je tohle hlava, to co jsem našel je rameno. Najednou se ta hlava na nás otočí a máme možnost vidět 2 kamínky, které asi znázorňují oči. Okolo postavy se začnou rozpouštět kameny a všichni se lekneme a začneme vylízat. V tom mě to Monstrum chytne za nohu a cítím jak se mi v bolestech rozpouští noha. Chytne mě i za druhou a shodí mě na zem, tohle je asi můj konec.

 

Slova : Zapomenutý deník, hračka, šaman

* jazyk který se v textu vyskytuje je Barmština, název mi připadá nejpodobnější k mému mého vymyšlenému kmenu 😀

Doufám že se vám příběh alspoň trochu líbil, pápá.